Outsourcing informatyczny

Outsourcing - kompleksowa opieka informatyczna firmy.

Słowo pochodzi z języka angielskiego i nie ma odpowiednika w języku polskim. Jego składnia jest następująca: out na zewnątrz (poza), sorcing usuwanie zakłóceń (w elektronice).
W języku biznesu zlepek tych dwóch słów oznacza wychodzenie na zewnątrz z problemami firmy-konkretnie zlecanie niektórych prac zewnętrznym wykonawcom w celu zmniejszenia zatrudnienia i obniżenia kosztów własnych.
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego jak drogie jest utrzymanie wykwalifikowanego zespołu wewnątrz firmy zajmującego się tylko i wyłącznie obsługą wewnętrznych systemów informatycznych. Ile kosztują profesjonalne szkolenia pracowników, jak długo zabiera skompletowanie zespołu i jakie trzeba ponosić koszty tylko dlatego, że wydaje się, że nie można inaczej

Konieczność obniżenie kosztów stałych w przedsiębiorstwie przy braku wyspecjalizowanej kadry i niezbędnego oraz niezawodnego wyposażenia i oprogramowania sprawiają, iż małe i średnie przedsiębiorstwa nie mogą samoistnie stosować najnowszych technologii informatycznych.

W takiej sytuacji pomocny staje się Outsourcing czyli zlecenie niekluczowej działalności /jak wewnętrzna obsługa systemów informatycznych/ innej firmie, dzięki czemu przedsiębiorstwa nie muszą organizować własnych działów, inwestować w urządzenia, ludzi.

W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że outsourcing jest nie do uniknięcia, bo muszą skupić się na podstawowej działalności, od której zależy ich być albo nie być. Dlatego zapotrzebowanie na usługi outsourcingowe jest tym większe, im większą wagę przywiązują przedsiębiorstwa do zmniejszania kosztów swojej działalności, a świadczenie usług outsourcingowych w informatyce staje się coraz bardziej popularne.

Dla podkreślenia korzyści przytoczyć można kilka zalet:

  • obniżenie kosztów stałych w przedsiębiorstwie (pracownicy, powierzchnia biurowa, urządzenia)
  • gwarantowana pomoc doświadczonych specjalistów bez
    konieczności ich zatrudniania
  • dostęp do najnowszych zastosowań teleinformatycznych
  • zwiększenie efektywności i wydajności
  • niezawodny i bezpieczny system danych
  • odciążenie firmy i możliwość wykonywania przez nią wyłącznie kluczowych zadań

Usługobiorca otrzymuje, zatem oszczędność kosztów i profesjonalną obsługę specjalistów z różnych dziedzin. Dzięki temu system informatyczny w jego firmie jest zgodny z przepisami, na bieżąco aktualizowany i dostosowywany do indywidualnych potrzeb.

Nasza oferta zawiera:
  • administrowanie siecią i systemami komputerowymi
  • naprawy i konfiguracyjne systemów
  • opiekę informatyczną 24 godziny na dobę
  • zachowanie ciągłości pracy systemu informatycznego w Państwa firmie (szybka wymiana wadliwych elementów z możliwością czasowego wstawienia elementów zastępczych)
  • cykliczną kontrolę sprawności oraz stanu technicznego urządzeń komputerowych
  • serwis wyjazdowy u klienta
  • szybką reakcję na awarię
  • upusty przy modernizacji i rozbudowie systemu informatycznego w Państwa firmie
  • dostawę sprzętu komputerowego
  • diagnozowanie i usuwanie uszkodzeń sprzętu i sieci
  • dostosowywanie oprogramowania do potrzeb Państwa firmy
  • propozycje rozwiązań usprawniających działanie firmy
  • konserwacja sprzętu komputerowego
  • organizacja szkoleń dla pracowników
  • pośrednictwo w serwisie gwarancyjnym i pogwarancyjnym urządzeń komputerowych.
  • organizacja prezentacji multimedialnych (projekty stron www, wizytówek internetowych itp.

2004 © StanCom Stanisław Starzyk



Autor: Lesław Starzyk
Odsłon: 4593 Stan : aktualny
Data dodania: 2004-01-17 09:45:00
Ważne od: 2004-01-17 09:45:00
Ostatnia modyfikacja: 2004-01-17 09:45:00

strony internetowe